JEG REJSER TIL THAILAND !!

MÅ JEG IKKE NOK BLIVE // THAILAND DEL 1

Reklame for Jysk Rejsebureau

Jeg er taget til Thailand med Jysk Rejsebureau sammen med 10 andre unge, vi er på Jysks “Backpacker Adventure”. Turen varer egentlig 3 mdr, men jeg skal kun følge gruppen de første 10 dage. Det havde jeg det egentlig okay med, inden jeg tog afsted, men nu, et par dage inde i rejsen, ville jeg ønske, jeg kunne blive.

Vi kom i fredags sidst på eftermiddagen og efter 2 timers introduktion til Thailand startede en beerpong turnering på vores hostel, hvor vores rejsegruppe battlede en flok piger, der også var afsted på backpacker adventure. Så var stemningen ligesom sat. De 10 mennesker, jeg er afsted med, og som jeg, inden vi fløj i torsdags, kun havde mødt en enkelt gang til et infomøde i nogle timer, virkede pludselig som gode venner, efter de første 24 timer. Vi havde overlevet den lange rejse herned, og skulle nu dele værelser med hinanden.

Jeg tror, det er det, der er kommet mest bag på mig. Det, at vi på så kort tid er blevet så tætte alle sammen. Der er en super god dynamik i gruppen og lige fordeling mellem drenge og piger. Vi oplever selvfølgelig også en masse. I går cyklede vi rundt i Bangkok i 4 timer, og det var en helt fantastisk måde at se byen på! Om eftermiddagen tog vi til et kæmpe udendørs marked, fuld af billige kopivarer og sjov streetfood. Til aften tog vi ud og spiste og videre i byen i Khau San street, som er den vildeste partygade med barer, gadesælgere og igen, sjov streetfood. Skorpioner er en af de ting, rigtig mange af thaierne sælger, og det skulle vi selvfølgelig smage. Vi følte os super lokale, indtil vi til vores store skuffelse fik at vide af en thailandsk guide, at det bare var en turist-ting, og thaierne ikke selv spiste skorpioner… Oh well!

Jeg kunne skrive, jeg ved ikke hvor mange sider om min oplevelse allerede, men jeg filmer det hele og glæder mig sådan til at vise jer alt det, vi oplever. Det er sindssygt ambivalent kun at skulle med de første 10 dage. Jeg kunne græde over det! Det virker helt vanvittigt, men vi er bare blevet så tætte alle sammen, og jeg hygger mig sådan, og derfor skærer det lidt i hjertet hver gang der drøftes, hvad de skal opleve på deres videre tur. Men uanset er jeg SÅ glad for at have mødt dem og får lov at bruge 10 skønne dage sammen med dem.

Hold jer opdaterede på Instagram, som er dér, jeg primært opdaterer.